søndag den 11. oktober 2009

Vancouver \ 's Fair - 2009 PNE

Jeg voksede op i en lille by, hvor den \ "Fall Fair \" var en stor ting, ikke blot til en by knægt som mig, men til alle de omkringliggende landmænd - klar til en tur til byen for at vise deres prisbelønnede Clydesdales, Holsteins og lad deres 4-H gården børn parade den foretrukne kalv eller pony rundt i ringen foran dommere og en anerkendende tribunen.

***

Jeg troede, det 4-Hers var bestemt maleriske i deres pressede hvide kitler, men jeg var ikke så hip, at jeg gjorde ikke \ 't nyde perusing i dynerne, kunsthåndværk, tærter, kager, høns og kaniner, for at se, om den rigtige fik blåt bånd . I dag er jeg stadig nyder husdyr lader og et kig på de mennesker, der arbejder meget hårdt for at dyrke vores mad og en eller anden måde tjene til føden. En tur til PNE er en påmindelse om en goggle-eyed unge tager i sideshoes, midtvejs og Carney liv. Jeg nok så min første tatovering på nogle fedtede bad-ass tur-operatør.

Foto courtesy of Heritage Vancouver

Tiderne har ændret sig og stadig de tilflugtssted \ 't. Den PNE byder på en hel sommer i Legeland spænding, forlystelser og forlystelsesparker. 1958 wooden roller-coaster er et af verdens \ 's øvrige klassikere for coaster afficianados. Kun et par år siden, det var en truet struktur, men pengene blev anset for at gendanne den til sin oprindelige herlighed for det \ 's halvtredsåret i 2008. Over en halv million spænding asylansøgere tage turen hvert år.

Folk går til messen for alt for nuttet Superdogs viser for natlige levende sang og dans som Celtic Legends eller pyro-musikalske spektakulære Kaboom. Så er der en liste af registrerede præstationer fra folk som Al Jarreau, Chris Isaak, En Vogue, Rick Springfield og canadiske gængerne, Chilliwack.


Mig? Jeg går også til messen for mini-donuts, den super-mopper og alle de nyeste gadgets. Men da det \ 'sa sjældne tilfælde, kan jeg endnu en gang tage i den verdensberømte hestearrangement - det RCMP \ "Musical Ride \".