lørdag den 7. november 2009

Film fan goer et navn for sig selv

En film gal norsk buschauffør har ændret sit navn til Julius Andreas Gimli Arn MacGyver Chewbacca Highlander Elessar-Jankov.

Den mand, tidligere kendt som netop Andreas Jankov, siger, at det var den bedste måde, hvorpå han kunne tænke på at hylde hans foretrukne skærm helte.

Hr. Jankov, i Oslo, siger, at hans mest elskede film er Star Wars og Lord of the Rings, og også i tv-serien MacGyver.

Jankov sagde: \ "Jeg ønskede at skabe et navn for mig selv - bogstaveligt talt.

\ "Så jeg satte mig ned og udarbejdede en liste over alle mine foretrukne film-og tv-figurer og besluttede jeg ville navn mig efter dem.

\ "Det er en hyldest til dem for alle de timer af glæde, jeg har haft øje med dem og afspejler også den kendsgerning, at der er en del af hver enkelt af de kendetegn, som jeg gerne vil ligne.

\ "Mine venner var en smule overrasket over første og nogle af dem troede, jeg havde gået lidt gal, men efter jeg satte mig ned og forklarede dem det, de siger, de har vænnet sig til det nu. \"